Peeter Klaas’i kitarriklassi õpilaste kontsert

Komapäeval, 3. juunil 2020. kell 16.00 Kärdla Muusikakooli saalis.

Esinevad: Mariel Piil, Laura Reino, Jan Samorodni, Lisanna Üksik, Laura Voogla, Egert Nõulik, Christopher Berkmann.

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/peeter-klaasi-kitarriklassi-opilaste-kontsert/

KÄRDLA MUUSIKAKOOLI LÕPUAKTUS

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/kardla-muusikakooli-lopuaktus/

Eksamid 2020

Tänase seisuga ( 13.05) toimuvad Kärdla Muusikakooli eksamid järgmiselt:

Muusikalugu 20.05 kell 18.15

Solfedzo üleminekueksam 21.05 kell 11.00 (Raili)

Solfedžo lõpueksam 21.05 kell 13.00

Solfedzo üleminekueksam 25.05. kell 13.00 (Mare)

Üleminekueksam 2.06 kellaajad täpsustuvad

Lõpueksam 3.06. kellaaeg täpsustub

Lõpuaktus 6.06. kellaaeg täpsustub

Eksamid toimuvad väikeste vaheaegadega, et saaksime järgida Terviseameti poolt kehtestatud nõudeid.

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/eksamid-2020/

Õppekorraldusest maikuus 2020

Lugupeetud lapsevanemad! Hetkeseis 5. mail 2020 a.

Seoses viiruse taandumisega on ka Muusikakoolil plaanis oma kevadiste tegevuste järk- järguline taastamine.
Õpetajate nimel saan küll öelda, et kõigil on sellest distantsõppimisest kõrini.
Kui kõik läheb nii, nagu me kõik usume ja loodame, avame maja uksed osaliselt aga ka rangelt 2+2 ohutusnõuetele vastavalt 18. mail.
Tegevuspõhist infot vastuseks küsimustele kes, kas, kus ja millal ei ole VEEL võimalik anda.
Proovin kodulehele saada hüpoteetilised kuupäevad selle nädala lõpuks, kui olen õpetajatelt tagasiside saanud.
Loodetavasti saame individuaaltundide ja väikeste rühmadega jätkata.
Võib- olla tuleb pisut aastalõpu hajutada tunniplaane, kuna näiteks teisipäev ja neljapäev olid selgelt õppeaastal kõige ülerahvastatumad.
Samuti leiavad loodetavasti aset väikesed klassisisesed õpilasõhtud väikese kuulajaskonnaga.
Kuna kool ja ka eksamite ( ülemineku- ja lõpueksamid) hulk on väike, siis arvan, et ka nende plaanipärane või ka plaaniväline sooritamine hiljemalt 6. juuniks ei tohiks meile üle jõu käia.

Lootusrikkalt
Arvo Haasma

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/oppekorraldusest-maikuus-2020/

Eestimaa õpib ja tänab!

Koolivaheajal on hea võimalus kõigil mõtiskleda oma laste õpetajate üle ning märgata nende tänuväärset tööd. Vabariigi Valitsus otsustas, et alates sellest aastast määratakse riiklik hariduspreemia lisaks senistele kategooriatele ka huvialaõpetajale ja senise ühe asemel antakse välja kuni kolm haridustöötaja elutööpreemiat. Huvialaõpetaja kategooria lisamine saadab tunnustava ja huvialaõpetajat väärtustava sõnumi kogu ühiskonnale ning aitab kaasa mitteformaalse õppe laiemale väärtustamisele.

https://www.hm.ee/et/gala?fbclid=IwAR0lVWG7P8xe8faPXxSDCw-IVNeN4IftWRIM2ifentAzg3hvE-o_gYR8BHc

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/eestimaa-opib-ja-tanab/

Teatis

Seoses distantsõppega on peredes kindlasti kasvanud interneti kasutuse maht. Juhul, kui perel on tekkinud raskused arvete tasumisega, mis seonduvad laste õppimisega üle võrgu -, siis  tuleb neil ühendust võtta sotsiaalosakonnaga, kes juhtumipõhiselt otsustab toetuse määramise ja suuruse.
kairi.loppe@hiiumaa.ee

463 6096

.

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/teatis/

Kohanesime hästi ja kiiresti

Tänavu 60. juubeliaastat tähistav Kärdla muusikakool on küll suletud, aga töö lastega jätkub ja justkui isegi edukamalt kui tavaliselt. Muusikakooli direktor Arvo Haasma ütles, et kõik nende õpetajad suutsid üsna kiiresti oma töö ümber korraldada ja tunnid toimuvad. Direktor leidis, et võrreldes teiste huvikoolidega on muusika­koolid isegi priviligeeritumas olukorras. “Pikk kogemus pilliõpetajana lubab isegi väita, et samu asju, mida tuleb tüütuseni korrata tunnis, tuleb nüüd lihtsalt korrutada arvuti vahendusel,” selgitas ta.
Rühmatundide korraldamine on tema sõnul muidugi keerulisem ning nõuab õpetajatelt rohkem nii aega kui ka vaeva. “Selle eest suurimad tänusõnad Raili Kaibaldile, Mare Murumetsale ja Mart Rootsile, kes neid tunde teevad.”
Kuna kool on väike, saadi meeldivalt kiiresti hea kontakt laste ja lastevanematega. “Viimaste toetav hoiak on lubanud õpetusel sujuvalt jätkuda, mõned lapsevanemad osalevad ka ise tunnis ja neile kuulub minu kõige suurem lugupidamine,” tunnustas ta. Direktor ütles, et oli isegi üllatav, kui kiiresti lapsed olukorraga harjusid: “Nad hakkasid äkki rohkem mõistma, et pilliõppes tegelikult see oskuste omandamine käibki suuresti üksinda pilli harjutades ja tunnis saadakse ainult suuniseid ja vastuseid tekkinud küsimustele.”
Muresid-rõõme jagub. Koroonakriis loodetavasti ükskord lõpeb, aga on ka seda, mis direktorile muret valmistab. “Suurt pilti vaadates oleks tähtis, et inimesed mõistaksid muusikalise hariduse vajalikkust ja selle jätkumist Hiiumaal – niikaua, kui kohalik omavalitsus peab meie tegevust oluliseks, saame jätkata,” ütleb Haasma, kes ise peab muusikahariduse kätte­saadavust enesestmõistetavaks. “See võiks olla loomulik osa inimeseks kasvamisel.” Koolimaja jagab muusikakool Kärdla põhikooliga ja selle jagamise tulemusena on muusikakooli kogu aja saatnud ruumiprobleemid. Need saavad lahenduse loodetavasti põhikooli uue maja valmimisel, aga kardetavasti läheb olukord enne seda veel keerulisemaks.
“Kui midagi head välja tuua, siis on see ilus ja sobiva suurusega saal, mida söandaks kammermuusika esitamiseks isegi Hiiumaa esinduslavaks nimetada,” ütles Haasma. “Koostöös erinevate korraldajatega oleme eesmärgiks võtnud, et seal kõlab ainult väga hea muusika väga heas esituses. Ka publik on sellest hakanud üha rohkem aru saama ning piinlikkust publiku vähesuse üle ei pea enam tundma.”
Väärt preemiat, mitte palgavähendust Eriolukorras peaks direktori meelest lisaks neile tegevustele, mida ei saa ega tohi teha, kaardistama ka tegevused, mida saab ja tuleb teha.
Näiteks sai ta äsja Kärdla osavallast soovituse üle vaadata töötajate palgad võimaliku vähendatava eelarve valguses. “Sellega seoses tahan öelda, et muusikakool on kogu tegevusaja jooksul olnud alarahastatud ning meie õpetajate palgad ei küüni tavakooli õpetajate palkadele ligilähedalegi, moodustades neist umbes kaks kolmandikku. Samuti on meie õpetajate töökoormus kriisi puhkedes kasvanud, mitte vähenenud – tundide ettevalmistus, materjalide otsimine ja läkitamine ning ITga sehkendamine võtab rohkem aega,” loetles Haasma. Ta tegi ettepaneku, et ehk võiks kaaluda hoopis muusikakooli õpetajate premeerimist väga hea toime­tuleku eest eriolu­korras.
“Paljudel juhtudel on õpetajad saanud õpilastega distants­õppes isegi paremaid tulemusi kui varasemalt – kuigi muusika ei ole sport – kuna lapsed on värskemad, vastu­võtlikumad ja neil puudub igapäevane suhtlemis- ja müra­stress. Aus ja õiglane oleks leida kokkuhoidu sellistest allasutustest, kus igapäevast tööd ei toimu üldse või kus see on tõsiselt häiritud,” ütles Haasma. Kärdla muusika­kool praegu selliste hulka ei kuulu.
Direktor viitas, et valla arenguosakonna juhataja Monika Pihlak ütles 3. aprillil oma intervjuus Hiiu Lehele, et olemasolevas eelarvestrateegias ei kajastu veel majanduslangus ning eelarvestrateegia vaadatakse üle igal aastal oktoobrikuu volikogus.
“Kas siis aprilli alguses reageerima hakkamine, selmet tegutseda oktoobris, pole mitte ülereageerimine?”
Muusikaõppel “jalad õhus”
Arvo Haasma ütleb, et juriidiliselt on kogu muusikakoolide süsteemil pisut “jalad õhus”: “Ma ei ole siiani suutnud aru saada, kas meiega tegeleb kultuuriministeerium või haridus- ja teadusministeerium, samas kõik toimub kohaliku omavalitsuse ülalpidamisel ja peame olema tänulikud, et Hiiumaa vald meid koolina võtab ning meie inimesi õpetajateks peab,” arutles Haasma. “Neile, kes ei tea, on ehk huvitav teada saada, et sama ootamatult kui näiteks lasteaiakasvatajatest said pedagoogid, said muusika­õpetajatest riigi silmis noorsootöötajad.”
Õnneks praegune segaduste aeg Arvo Haasma enda interpreeditegevust kuidagi ei mõjuta: “Olen harjunud alustama päeva heliredelitega ning ses osas muudatusi pole. Muusikakooli tänavuse juubeliga seoses on mõned mõtted ning ka üks suurem kontserdikava, mida produtseerib Toivo Tuberik ja mis peaks sügiseks kontserdiks vormuma. Muusikaga tegelemine on suur eesõigus ning kõik, kes seda teevad, saavad ka keerulistest aegadest tervemini läbi.”

Hiiu Leht 9. aprill 2020 Kati Kukk

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/kohanesime-hasti-ja-kiiresti/

Austatud lapsevanemad!

Kaks nädalat on möödunud Eesti Vabariigi valitsuse korraldusest kehtestada eriolukord seoses koroonaviiruse leviku tõkestamisega. Kuna see korraldus hõlmab ka muusikakoole, elame hetkel just sellises olukorras…Meie armas koolimaja on suletud. Aga me elame! Kõik meie kooli õpetajad on leidnud võimalusi õppetöö jätkamiseks. Kes teeb seda tavapärases
tunniplaanis aga lihtsalt distantsilt, üle võrgu (nagu näiteks allakirjutanu), kes otsib ning leiab muid lahendusi. Oma kogemusest võin öelda, et asi töötab. Eraldi tahaks kiita neid lapsevanemaid, et peale tehniliste võimaluste loomise ka ise õppetöös osalevad. Ka selliseid on! Aitäh!
Tihti on muusikaharrastusega seoses olnud küsimusi stiilis „miks seda vaja on?” või „mida see mulle annab?” Praegune olukord laseb vastata lihtsalt. Muusikat õppides kasvatame me endas püsivust, kannatlikkust, isetust, eesmärgistatud tegevuse (töö) oskust. Muidugi ka traditsioonide austamist ja alandlikkust. Nendest väärtustest võib sündida tõeline muusikaarmastus. Ise tegemise kaudu.
Kultuurisoovitusena soovitaksin kodus kuulata head muusikat. Olgu see siis seotud õpitava
erialaga näiteks „tuubist” või lihtsalt Klassikaraadio…
Väike lõõgastus, millise ettevalmistamiseks on muusikutel kulunud kindlasti tuhandeid
harjutustunde……https://www.youtube.com/watch?v=yIWZHvCwuoA

Arvo Haasma
Muusikakooli direktor

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/austatud-lapsevanemad/

Hea koolipere!


Kärdla Muusikakoolis algas teine distantsõppe nädal. Täname südamest kõiki lapsevanemaid kaasabi ja mõistva suhtumise eest. Püüame koos õpetajatega leida sobivaid lahendusi- juhtimaks õppeprotsessi targalt ning rahulikult. Paljud erialaõpetajad viivad tunde läbi skype´i. Õppeöö on jätkunud solfedzos ning muusikaloos. Pildil näete üht toredat 7. aastase Carina koduõppel tehtud solfedzo tööd. Kuidas õpib laps meelde jätma erinevaid temposid?Fermaat ja laiskloom sobivad kokku imeliselt.
Rohkem tubast olekut on hea võimalus rohkem oma pilliga koos aega veeta ning head muusikat kuulata. Olgem hoitud ja armastatud!

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/hea-koolipere-2/

Solfedzo distantsõpe

Õpetaja Mare solfedžo õpilased! Palun võtke minuga tänase päeva jooksul ühendust telefoni teel, et arutada edasist õppekorraldust. 56298343.

Õpetaja Raili saadab õppetöö ülesanded lapsevanemale või õpilasele e-posti teel. Õpilane ei ole kohustatud omama e-posti aadressi. Püüame mõistlikul viisil ja mõistlikus koguses ülesannetega hakkama saada.

Igavene link sellele artiklile: https://kardlamu.edu.ee/solfedzo-distantsope/